Parafia NMP Matki Kościoła i św. Katarzyny Szwedzkiej

Msze Święte w niedziele i święta:
 8.00

10.00 (suma parafialna)

12.00 (z udziałem dzieci)

18.30

Msze Święte w tygodniu
 7.30

18.00

Sprawy biurowe można załatwić bezpośrednio po każdej Mszy św. zarówno w niedziele jak i w dni powszednie.

Adres:

18 1160 2202 0000 0000 5069 8306

4 września 2021

Wakacje 2021

Za nami wakacje 2021 roku, czas wolny dla dzieci i młodzieży, urlopów dla dorosłych. Mimo trwającej pandemii, warunki pozwoliły na zorganizowanie kilku parafialnych akcji w tym czasie. Zaczęliśmy w pierwszy dzień wakacji, w sobotę 26 czerwca, trzecim etapem pomorskiego szlaku św. Jakuba. Szliśmy z Kartuz do Sianowa. Uczestniczyło ok. 30 osób. Do Kartuz udaliśmy się PKM-ką, następnie zwiedziliśmy z przewodnikiem słynną kolegiatę, kościół klasztorny kartuzów, jeszcze z XIV wieku. Trasa pielgrzymowania wiodła przez piękne kaszubskie tereny – jeziora, lasy i pola – by po południu dotrzeć do sanktuarium Matki Bożej Królowej Kaszub w Sianowie. Tam miejscowy duszpasterz opowiedział nam w kilku zdaniach o kulcie Matki Bożej w tym miejscu, a po tym przeżyliśmy Mszę Świętą. Po niej miał odbyć się kaszubski ślub, co niektórzy uwiecznili na zdjęciach. Po Eucharystii zrobiliśmy jeszcze 5 km trasy do Mirachowa, by powrócić do parafii autokarem. Galeria zdjęć z tego etapu TUTAJ

Nazajutrz, w niedzielę, 27 czerwca, nasi ministranci – mistrzowie archidiecezji w piłkę nożną – wyruszyli z ks. Janem do Rzeszowa na mistrzostwa Polski LSO. Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ

W sobotę, 17 lipca, odbyła się autokarowa pielgrzymka do Swarzewa i Piaśnicy. Najpierw nawiedziliśmy sanktuarium Królowej Polskiego Morza. Miejscowy ksiądz proboszcz opowiedział nam najpierw o tym miejscu, a następnie przeżyliśmy Mszę Świętą. Dalej udaliśmy się do Lasów Piaśnickich, by tam doświadczyć tego niezwykłego miejsca martyrologii – symbolu okrucieństwa i zbrodni popełnionej na ludzkości przez Niemców hitlerowskich. Z wielkim przejęciem słuchaliśmy ks. infułata Nowaka z Wejherowa, twórcy tego miejsca pamięci, który z niezwykłą pasją i znajomością tematu, opowiadał nam o tym miejscu, uświęconym krwią kilkunastu tysięcy ludzi. Zdjęcia z pielgrzymki można zobaczyć TUTAJ

Tydzień później, w sobotę 24 lipca, udaliśmy się na ostatni etap pomorskiego szlaku św. Jakuba, z Mirachowa do Lęborka. Trasa bardzo wymagająca, aż 33 km. Było nas na tym ostatnim etapie 35 osób. W sumie przez 4 etapy przewinęło się 48 osób pielgrzymujących. Większość zrobiła 2-3 etapy, a kilkanaście osób przeszło całość, w sumie równo 100 km, od kościoła św. Jakuba w Oliwie, przez Żukowo, Kartuzy, Sianowo, do sanktuarium św. Jakuba w Lęborku. Dotarliśmy tam na odpust, gdyż kościelne święto tegoż apostoła przypada 25 lipca. W sobotni wieczór uczestniczyliśmy w odpustowej Kaszubskiej Mszy Świętej, by po niej powrócić autokarem do domu. To ciekawe doświadczenie pielgrzymowania pcha nas do myślenia o kolejnych jakubowych szlakach w kraju czy za granicą w przyszłym roku. Uroczyste wręczenie certyfikatów św. Jakuba, podpisanych przez arcybiskupa Tadeusza Wojdę oraz kapelana Pomorskiej Drogi Świętego Jakuba ks. Adama Jeszkę, odbyło się po nabożeństwie fatimskim, 13 sierpnia, w naszym kościele. Zdjęcia z ostatniego etapu TUTAJ

W pierwszy dzień sierpnia, a była to niedziela, sześciu starszych ministrantów i lektorów, wyruszyło z ks. Janem na 7-dniowy wyjazd w góry. Celem było zdobywanie pięknych tatrzańskich szczytów. Noclegi mieliśmy u Sióstr Córek Maryi Niepokalanej w Zakopanem. W pierwszy dzień w słonecznej pogodzie zdobyliśmy Nosal oraz Kopieniec, ale była to tylko rozgrzewka, by następnego dnia pójść na Kopę Kondracką (2005m npm). Po dniu odpoczynku, kiedy nawiedziliśmy sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach, poszliśmy na piękną trasę do Doliny Gąsienicowej – schronisko Murowaniec, Czarny Staw Gąsienicowy, Przełęcz Karb, Przełęcz Liliowe, Beskid i Kasprowy Wierch. Trasa wymagająca wysiłku, ale cóż to jest dla sportowców. W ostatni dzień pobytu była jeszcze Dolina Białego, Sarnia Skała, Wodospad Siklawica oraz Dolina Strążyska. Zadowoleni powróciliśmy do Gdańska. Zdjęcia TUTAJ

Ostatnim wyjazdem był odbywający się co roku w drugiej połowie sierpnia autokarowy wypad w góry. Tym razem byliśmy 8 dni w Tarach, z bazą w miejscowości Murzasichle, przylegającej do Zakopanego. Było nas 63 osoby, a spotkaliśmy się z bardzo dobrym przyjęciem, a jeszcze lepszym wyżywieniem, w pensjonacie „U Grażyny”. Były wypady w góry: Dolina Strążyska, Wodospad Siklawica, Sarnia Skała, Dolina Białego, Dolina Kościeliska, Staw Smreczyński, Dolina Tomanowa, Chuda Przełączka, Morskie Oko, Czarny Staw pod Rysami, Dolina Pięciu Stawów. Na trasie spotkaliśmy m.in. podwójną złotą medalistkę olimpijską Renatę Mauer. W sumie były 3 dni zaplanowane na wyjście w góry, a każdy mógł dobrać sobie trasę do swoich możliwości. Odwiedziliśmy też sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach, kościółek i cmentarz na Pęksowym Brzysku oraz sanktuarium Matki Bożej objawiającej cudowny medalik na Olczy. Było też spotkanie w Izbie Regionalnej z miejscowym góralem, który przybliżył nam wiele spraw związanych z górami i okolicą. W ostatni, tzw. wolny, dzień pobytu kilkanaście osób skorzystało z basenów termalnych, kilkanaście poszło jeszcze raz w góry, kilkanaście zostało w Murzasichlu, a część udała się jeszcze raz do Zakopanego, by skorzystać chociażby z pysznych lodów. W czasie pobytu, w wolnym czasie, wielu korzystało z wjazdu na skocznie narciarską, czy na Gubałówkę, a także odwiedziło nowo otwartą galerię trofeów Kamila Stocha (Kamiland). Co za radość spotkała kilka osób, gdy tam właśnie zrobili sobie fotki z naszym mistrzem skoków narciarskich. Zdjęcia z wyjazdu TUTAJ

Dziękujemy gorąco Panu Bogu za czas wakacji, a naszej Patronce, Matce Najświętszej, za opiekę w czasie tych wyjazdów.

ks. Proboszcz

Zdjęcia

Liturgiczna Służba Ołtarza w Tatrach

Murzasichle, Tatry

Używamy plików cookies Ta witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności i plików Cookies .
Korzystanie z niniejszej witryny internetowej bez zmiany ustawień jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików Cookies. Zrozumiałem i akceptuję.